Екълстоун: Смъртта на Сена беше добра за Формула 1
#1
Posted 19 October 2009 - 23:08
Смъртта на легендарния Аертон Сена беше добра за Формула 1, заяви промотърът Бърни Екълстоун и за пореден път разбуни духовете в света на моторните спортове.
Трикратният световен шампион загина в катастрофа по време на Гран при на Сан Марино на пистата "Имола" на черния за Бразилия 1 май 1994 г.
Популярността, която е била предизвикана от трагичната смърт на Сена преди 15 години, се е отразила добре на Формула 1, смята Екълстоун. Преди няколко месеца британецът отново скандализира Европа и еврейските общности в цял свят, когато даде за пример Адолф Хитлер и Саддам Хюсеин като личности, които "довеждат нещата докрай".
Според 78-годишния Екълстоун катастрофата, която отне живота на бразилеца, е допринесла за развитието на спорта както по отношение на неговата популярност, така и с преразглеждането на мерките за безопасност.
"Случилото се беше нещастие, но популярността, която предизвика неговата смърт беше толкова голяма... Това беше добре за Формула 1", заяви Екълстоун пред бразилския вестник "Фоля де Сао Пауло".
"Беше жалко, че загубихме Аертон, но това се случи. Той беше много популярен, но смъртта му заинтригува толкова много хора, които не знаеха нищо за спорта. Това увеличи интереса към Формула 1", добави той.
Източник: dnevnik.bg
...дали пък именно той не се е погрижил това да се случи....?
#3
Posted 19 October 2009 - 23:19
▄ █ ▄ █ написа на 20.10.2009 - 00:14:
:lol:/>
Да, гадното човече му навъртя волана към стената...
Да, гадното човече му навъртя волана към стената...
Типично в твой стил....издържан отвсякъде :lol:/>
Сериозно,вероятно много хора на неговите години биха говорили глупости от този род-възрастта и спохождащите я неминуеми промени в мозъка и други органи води до нереални представи за собственото поведение и възприемане на реалността :lol:/> :lol:/> :lol:/>
#4
Posted 19 October 2009 - 23:26
Raikkonen73 написа на 20.10.2009 - 00:19:
Типично в твой стил....издържан отвсякъде :lol:/>
Сериозно,вероятно много хора на неговите години биха говорили глупости от този род-възрастта и спохождащите я неминуеми промени в мозъка и други органи води до нереални представи за собственото поведение и възприемане на реалността :lol:/> :lol:/> :lol:/>
Сериозно,вероятно много хора на неговите години биха говорили глупости от този род-възрастта и спохождащите я неминуеми промени в мозъка и други органи води до нереални представи за собственото поведение и възприемане на реалността :lol:/> :lol:/> :lol:/>
И типично в мой стил, ще си го преместя в другия крачол. ;)/>
#5 Гост_Илиян Н. Илиев_*
Posted 19 October 2009 - 23:52
Дори мисълта само , че една смърт на един пилот ще направи спорта по-популярен е еретична !!!
Да не говорим , че Сена беше религия в Бразилия и не само там !!! Това дребно човече което го интерсуват само парите !!!
Толкова беше добре за спорта , че цял сезон висите по съдилищата !!! По времето на Сена никой не би си помослил да направи катастрофа нарочно !!!
Онова време беше друго и то никога няма да се върне и едва ли някой повече ще нарече пилотите - съвременните гладиатори !!!
Сегашните пилоти не са това което бяха Лауда , Кеке , Фитипалди , Алеси , Бергер , Сена , Пикет , Прост , Менсъл и много други !!!
Да не говорим , че Сена беше религия в Бразилия и не само там !!! Това дребно човече което го интерсуват само парите !!!
Толкова беше добре за спорта , че цял сезон висите по съдилищата !!! По времето на Сена никой не би си помослил да направи катастрофа нарочно !!!
Онова време беше друго и то никога няма да се върне и едва ли някой повече ще нарече пилотите - съвременните гладиатори !!!
Сегашните пилоти не са това което бяха Лауда , Кеке , Фитипалди , Алеси , Бергер , Сена , Пикет , Прост , Менсъл и много други !!!
#8
Posted 20 October 2009 - 00:53
Явно правилото - "За мъртвия или хубаво или нищо", изобщо не важи за Сена!
Дори и след толкова години се продължава да се злослови!
Щом прочетох тук във форума, че и Шумахер го критикува, кво повече.....
А сега пък, хубаво ,че умлял, че сега формулата се гледала от повече хора!
Е, тва ако не е простотия!
Дори и след толкова години се продължава да се злослови!
Щом прочетох тук във форума, че и Шумахер го критикува, кво повече.....
А сега пък, хубаво ,че умлял, че сега формулата се гледала от повече хора!
Е, тва ако не е простотия!
#10
Posted 20 October 2009 - 01:29
▄ █ ▄ █ написа на 20.10.2009 - 00:14:
:lol:/>
Да, гадното човече му навъртя волана към стената...
Да, гадното човече му навъртя волана към стената...
Предполагах че 1-я отговор ще звучи точно по този начин :lol:/>
Иначе аз от доооста години чаках подобна изцепка от Бърни.Вярвах че все някога ще изпуши и ще издаде,косвенно разбира се,как е манипулирал сезон 94.Преди 10+ години,докато се ровех из нета за каквито и да е улики относно инцидента на Сена,попадах в най-различни форуми.Там булшинството от хора излагаха най-различни доказателства че сезона е манипулиран.1-о смърта на Раценбергер беше обявена на път за болницата, а не както е в действителност-на самата писта.Според Италианските закони,ако пилот загине на пистата то състезанието се отменя а пистата се закрива.Да ама не,защото нещо е трябвало да стане в деня на състезанието.Тука е спорно,дали е трябвало Сена да отпадне или да загине не е ясно.Според мен плана е за 1-то.
2-о,сезона изглеждал предрешен още преди да е започнал.Извънземния тандем Сена-Улиямс нямал алтернатива.Даже Менсъл се шегувал че Аиртон щял да спечели всичките състезания.Интереса към Ф1 спаднал доста и тогава Бърни дръпнал конците...
3-о,по време на делата за смърта на Сена,доста факти звучат объркващо.На 1-о дело записа от онбоард камерата на Сена продължава до момента на сблъсака но е изтрит малко уж преди да загуби контрол...Съдът иска данните от черната кутия на Уилямса но такива не са предоставени понеже не била открита.На 2-о дело черната кутия била открита но тотално повредена и никакви данни от нея не биле в състояние да се извадят.Малко по-късно излиза документален филм,базиран на данните от черната кутия на Уилямса,които доказвали че кормилната уредба била в изправност до момента на удара,а самото излитане се дължало на загуба на даунфорс в следствие ударите на болида в асфалта(загуба на въздушния поток под колата).Според експертите критичното снижаване на болида до асфалта се дължало на ниско налягане в гумите,породено от бавното каране на СК.Хората обаче забелязват че в 6-а об. колата на Сена се удря доста по-силно в асфалта,вдигаики изкри над 1м. височина,от колкото в 7-а об(когато е инцидента). където изкрите едва се виждали...Хората смятат че прекълено сложно става обяснението и прекълено мн се овърта относно някакъв,даже недоказан,механичен проблем с колата на Сена...Нещо се покрива,но кое и защо още не се знае.
П.С. Това е възтановка по памет на мненията които съм чел тогава.Не ангажирам никой с тях,но това изказване на Бърни ме замисли и се сетих за тези спекулации...
This post has been edited by racer: 20 October 2009 - 02:26
Препоръчваме ви: