Стр. 1 от 1
Дефлекторът Златни страници от архива на сп. Club F1
#1
Posted 27 March 2009 - 17:56
Годината е 1999-та, провежда се първата в историята на F1 Гран при на Малайзия. Състезанието е особено важно, не само защото се състои на нова писта, но и тъй като е предпоследен кръг от календара. През юли същата година Михаел Шумахер катастрофира на Силвърстоун, чупи крака си и в резултат е аут от надпреварите за няколко месеца. Завръщането на германеца е точно на Сепанг, където основната му задача е да помага на съотборника си Еди Ървайн. След контузията на Шумахер именно ирландецът се превръща в основния конкурент на Мика Хакинен за спечелването на световната титла.
Състезанието е брилянтно, Михаел изпълнява функцията си перфектно и в резултат Ървайн приключва начело, следван от немския си съотборник. Проблемите за Ферари идват малко след състезанието, когато пилотите им са дисквалифицирани.
Разказвам ви всичко това, защото сагата с дефлекторите и тълкуването на техническите правила от 1999 г. има допирни точки с настоящата ситуация във Формула 1. Точно преди началото на сезон '09 екипите на Ферари, Рено и Ред Бул подадоха контестация срещу дифузьорите на Браун GP, Уилямс и Тойота. Стюардите на ФИА обаче отхвърлиха протеста, тъй като намериха въпросните технически решения за редовни. Засега въпросът изглежда решен, но не се знае какво ще постанови Апелативният съд, който вероятно ще бъде сезиран.
И докато чакаме развръзката на тазгодишната история, вижте как се разви ситуацията с дефлекторите на Ферари в края на сезон '99.
Приятно четене!
Препоръчваме ви:
Share this topic:
Стр. 1 от 1