Club S1 Форуми: Сагата за дифузьорите - Club S1 Форуми

Преход към съдържанието

  • 28 Стр. +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Сагата за дифузьорите въпросът не е вече дали, а кога ще бъдат внесени протестите Rate Topic: ***** 1 Votes

#1 Потребителят е офлайн   FACTOR Икона

  • Шампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Маршали / Новинари
  • Мнения: 7500
  • Регистриран: 24-Apr 04
  • Пол:Male
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Няма ограничение
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 25 March 2009 - 08:32


Нека тук обсъдим цялата дивотия около това кой е прав или не относно дизайна на дифузьорите.

Цитат

От Ред Бул казаха, че ще пуснат официален протест срещу Браун GP, ако дизайнът на дифузьора им бъде одобрен в Мелбърн.

Въпросите около дифузьорите се появиха, след като Уилямс и Тойота представиха малко по-висок дизайн, отколкото първоначално бе планирано в правилника.

Дебатите обаче достигнаха ново ниво с появата на новата кола на Браун GP, която притежава уникална концепция за дифузьор, която според някои също е в разрез с правилата. Нещо повече – болидът на Браун GР доминираше в тестовете, откакто се появи.

По повод на дизайна на Браун GP Хелмут Марко каза: „Той е нелегален: ще пуснем протест в четвъртък, ако компонентът не бъде модифициран, така че да отговаря на правилата, защото в момента осигурява предимство от пет десети на обиколка. Седем отбора са категорични, че дизайнът е нелегален.”

Президентът на ФИА, Макс Мозли, разкри миналата седмица, че очаква протести в Мелбърн.

„Вероятно въпросът ще бъде отнесен до стюардите, които ще направят решение. То почти сигурно ще бъде оспорено от ощетената страна. Тогава проблемът ще бъде пратен при Апелативния съд и ще бъде решен.”

„Няма грешна страна. Според мен въпросът може да бъде спечелен от всяка една от страните. Но някой трябва да вземе решение и, за щастие, това не съм аз.”

Рубенс Барикело бе казал по-рано, че е напълно спокоен по отношение на потенциалния скандал.

„Прочетохме правилника много внимателно и резултатът може да бъде видян от всеки.”

Посетете любимата ми страница

Както се вижда, нещата отиват при стюардите при равни други условия още в първия час след състезанието.
На всичко отгоре, Макс си изми ръцете, заявявайки че не смята да се намесва и оставя всичко на стюардите.

Допълнително раздразнение за останалите отбори внася фактът, че Ред Бул и Рено (или поне само за тях има информация) са отишли със същият дизайн на дифузьора при ФИА и от там отговорът е бил "не" на въпроса дали може да се използва подобна разновидност на аеродинамичния елемент.

Източник на (Оливие, затвори очи и не чети следващото) ;)/> Питпас, който според думите на сайта си изкарва прехраната с проверки и изследване на потенциални "дупки" в правилата: "Не мога да повярвам, че дори са си направили труда да превозят колите си до Австралия".

Пак според него, протестите ще бъдат подадени и официалните резултати от първите няколко състезания най-вероятно ще станат известни едва след началото на "Европейския сезон".

This post has been edited by FACTOR: 25 March 2009 - 08:33

0

#2 Потребителят е офлайн   bird Икона

  • Шампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 3497
  • Регистриран: 21-Oct 07
  • Пол:Female
  • Град:София
  • Отбор:Без отбор

Posted 25 March 2009 - 08:56

тогава какъв е смисълът да гледаме тези състезания, ако този елемент се окаже нелегален?
0

#3 Потребителят е офлайн   FACTOR Икона

  • Шампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Маршали / Новинари
  • Мнения: 7500
  • Регистриран: 24-Apr 04
  • Пол:Male
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Няма ограничение
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 25 March 2009 - 09:02

От самото изказване на Макс се подсказва, че елементите "може" и да са легални. В този ред на мисли, не е много ясно как ще отсъдят стюардите.
0

#4 Потребителят е офлайн   RG® Икона

  • McLaren fan
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Комисари
  • Мнения: 33778
  • Регистриран: 03-Mar 05
  • Пол:Male
  • Град:София
  • Интереси:Formula1; WRC; autodesign
  • Отбор:McLaren

Posted 25 March 2009 - 09:34

МакЛарън заявиха, че няма да протестират срещу дифузьорите на конкурентите си. Нещо сметките (на Марко Тотю :D/>) не излизат верни. Смятам, че Ферари също ще се въздържат от протест. То не е и необходимо, след като някой друг ще го стори така или иначе.
0

#5 Потребителят е офлайн   FACTOR Икона

  • Шампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Маршали / Новинари
  • Мнения: 7500
  • Регистриран: 24-Apr 04
  • Пол:Male
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Няма ограничение
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 25 March 2009 - 09:36

Рено със сигурност са на барикадата след като Бриаторе още от преди 10 дни е наточил брадвата.
0

#6 Потребителят е офлайн   DARTH VADER Икона

  • LORD OF DESTRUCTION
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 36495
  • Регистриран: 18-Feb 05
  • Пол:Male
  • Град:DARK SIDE
  • Интереси:Dark side of force
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 25 March 2009 - 10:19

каквото и да решат ще има полемики, затова нека да чуем решението и тогава да се изказваме :)/>
0

#7 Потребителят е офлайн   КОЛЧО Икона

  • UNFUCK FORMULA 1
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 3975
  • Регистриран: 13-Mar 09
  • Пол:Male
  • Град:N/A
  • Интереси:N/A
  • Отбор:McLaren

Posted 25 March 2009 - 10:21

Рено са на барикадата а Мкл и Ферари си трайкат защото според мен те чакат решението на стюардите а те според мен вече работят въру клонинг на дифузора на БГП.
0

#8 Потребителят е офлайн   Dragonfly Икона

  • Почетен пъдар
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 22214
  • Регистриран: 22-Aug 04
  • Пол:Male
  • Град:EU
  • Отбор:Без отбор

Posted 25 March 2009 - 12:44

Винаги съм си мислел, че Параграф 22 е само едно произведение на Дж. Хелър.
Обаче ФИА под ръководството на Максимилиан е живото опровержение на горната ми заблуда. Няма друга световна организация, която
- да създава такива неясни и нееднозначно формулирани правила
- да не желае да се произнесе предварително по време на подготовката относно легалността на колите и по този начин да елиминира протести и скандали
- президентът й да заявява седмица преди началото, че от въпроса за легалността на дифузьорите може да се получи добро съдебно дело, където и двете страни биха имали еднокво силни основания, но че вече е късно да се намесват, макар че имаха поне два месеца на разположение
- официалният им технически делегат в лицето на Чарли Уайтинг да дава предварителни становища, но те всъщност нямат никаква тежест
- да разчита на преценката на случайно подбрани за всяко състезание стюарди, които получават брифинг от Ч. Уайтинг преди да започнат проверката на колите на място в последния момент, когато промени трудно може да се направят
- да има такава тромава и неадекватна процедура - дори и да има нелегален елемент на една кола, трябва или стюардите да го обявят за такъв, или някой от съперниците да подаде протест. Това може да стане преди или след състезанието. Тогава едва се задейства тромавата процедура за разглеждане на протестите и обжалванията само от апелативния съд (?!?!) на ФИА, а резултатът може да стане ясен чак след няколко месеца. През цялото това време окончателните резултати от състезанието не са ясни.

Остава въпросът имат ли нужда моторните спортове от такъв "ръководен" орган и защо, след като в областта на двигателите ФИА е в състояние да ги "замрази" до най-малката подробност, не проявява никакво желание да прецизира неяснотите по отделини параграфи в правилника предварително.
Очертаващият се отговор е повече от неприятен - оставят се възможности за намеса според конюктурата и личните амбиции на президента на ФИА Максимилиан Мозли и притежателя на търговските права Бърнард Екълстън.
0

#9 Потребителят е офлайн   КОЛЧО Икона

  • UNFUCK FORMULA 1
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 3975
  • Регистриран: 13-Mar 09
  • Пол:Male
  • Град:N/A
  • Интереси:N/A
  • Отбор:McLaren

Posted 25 March 2009 - 13:11

Все повече започва да се прокрадва в главата ми мисълта че дифуора на един или друг тим ще бъде обявен за нелегален ако той носи прекормерно голямо предимство на тима пред конкуренцията. Толкова ли е сложно да се въведе унифициран дифузор и да спрат всичките тези препирни в зародиш? Някои хора ще възроптаят точно над това разбира се и хиляди разработки ще се окажат хабене на време и пари, но така ще има "прозрачност". И все пак на мен все повече това неясно становище относно дифузорите на колите все повече започва да ми намирсва като сценарий за режисиране на шампионата в случай, че някой тим се откъсне прекалено много пред другите...........

This post has been edited by XFX: 25 March 2009 - 13:12

0

#10 Потребителят е офлайн   FACTOR Икона

  • Шампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Маршали / Новинари
  • Мнения: 7500
  • Регистриран: 24-Apr 04
  • Пол:Male
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Няма ограничение
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 25 March 2009 - 13:26

Мелето се заформя да е пълно.

Всички тихичко обсъждат евентуалния резултат в неделя и развитието на проблема.
Според очакванията, трите дифузьора ще бъдат обявени за легални от стюардите преди състезанието и веднага след това ще постъпят протестите.
Все още не е ясно дали протестиращите отборите ще изберат един от трите отбора като пример или ще подберат всички по различни параграфи.
При това ситуацията няма нищо общо с негативно отношение към някои от трите замесени отбора, а просто става дума за разяснение.
Каквото и да се случи, ясно е едно - апел ще има независимо кой е губещия от решението на стюардите - дали групата на 3-те или тази на протестиращите.
Най-рано апелативният съд може да се събере след ГП на Малайзия.
Разбра се, че Браун ГП, Тойота и Уйлямс са толкова сигурни в правотата си, че не са си подготвили алтернативен дизайн на дифузьорите за участие в предстоящото ГП.

Същевременно на фона на този проблем се разиграва по-голямата драма, а именно, че Бърни не е платил обещаните пари на отборите от ТВ права.
Отборите искат проблемът да се разреши на момента, иначе ще предприемат действия в защита на правата си.

Всички ръководители на отбори се очаква да се срещнат утре, за да обсъдят положението.

This post has been edited by FACTOR: 25 March 2009 - 13:27

0

Препоръчваме ви:

Share this topic:


  • 28 Стр. +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic



1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users