Club S1 Форуми: Протоколът от заседанието на Световният съвет от 17.03.2009 - Club S1 Форуми

Преход към съдържанието

  • 5 Стр. +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Протоколът от заседанието на Световният съвет от 17.03.2009 всички решения на ССМС Rate Topic: -----

#1 Потребителят е офлайн   FACTOR Икона

  • Шампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Маршали / Новинари
  • Мнения: 7500
  • Регистриран: 24-Apr 04
  • Пол:Male
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Няма ограничение
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 17 March 2009 - 17:41


Цитат

По време на официално заседание Световният съвет за моторните спортове взе серия решение за намаляването на разходите и увеличаването на интереса към Формула 1.

Точки:
Съветът приема предложението на ФОМ титлата във Формула 1 да печели пилотът с най-много победи. Така ако двама или повече състезатели имат равен брой победи, ще печели този с повече точки. Разпределението на точките обаче остава досегашното.

Междувременно останалите места – от второ до последно – ще се решават на базата на настоящата точкова система. Не изглежда вероятно да се въведе системата с медали. Шампионатът при конструкторите пък остава непроменен в това отношение.

Съветът също така не одобри алтернативното предложение на Асоциацията на отборите от Формула 1, според което първият, вторият и третият пилот да печелят съответно по 12, 9 и 7 точки.

Тестове:
Отборите ще имат правото на три едноневни теста с млади състезатели между края на шампионата и 31 декември същата година. Съответно за млад пилот е считан такъв, който не е карал в повече от две състезания през последните 24 месеца или не е тествал за повече от четири дни за същите тези 24 месеца.

Също така между 1 януари и последното състезание за същата година отборите имат правото да провеждат осем еднодневни аеродинамични теста на одобрена от ФИА права или на места с постоянен радиус.

Медии:
ФИА ще публикува масата на колите след квалификацията на всяко събитие.

За повече яснота за зрителите и медиите мокрите гуми ще бъдат наречени „интермедиа”, а гумите за много мокро време – „мокри”. В първия ден от тренировките всички пилоти трябва да са на разположение за автографи в гаражите на своите отбори.

Всички елиминирани в квалификацията пилоти трябва да бъдат на разположение за интервюта. Всеки пилот, който е отпаднал преди края на състезанието, трябва да бъде на разположение за интервюта, след като се завърне в падока. Всички пилоти, които завършат извън топ три, също трябва да са на разположение за интервюта веднага след края на надпреварата.

По време на състезанието всеки отбор трябва да избере поне едно висшестоящо лице за интервюта от официално акредитирани екипи.

Правила за 2010 година:

Бюджети:
Като алтернатива на настоящите правила, които би трябвало да останат стабилни до 2012 година, всички отбори имат правото да се състезават с коли, които са конструирани и оперират в рамите на сериозни финансови ограничения.

Финансовата рамка е 33 милиона евро, като те покриват абсолютно всякакви разходи. Всичко, което е допълнително финансирано или осигурено безплатно, ще бъде внимателно оценено и ще влиза в тази сума.

И за да могат да се конкурират адекватно с отборите, които не оперират според тези ограничения, тези, които изберат да влязат в 33-те милиона евро, ще имат правото на известна техническа свобода.

Принципните технически свободи позволяват:
1. По-ефективни дъна на болидите от аеродинамична гледна точка
2. Подвижни крила
3. Двигател, чийто обороти не са ограничени и чието развитие не е забранено

ФИА си запазва правото да регулира тези елементи, за да гарантира, че отборите, които следват икономичния вариант, няма да бъдат ощетени или прекалено напреднали.


clubF1

This post has been edited by FACTOR: 17 March 2009 - 18:12

0

#2 Потребителят е офлайн   Dragonfly Икона

  • Почетен пъдар
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 22214
  • Регистриран: 22-Aug 04
  • Пол:Male
  • Град:EU
  • Отбор:Без отбор

Posted 17 March 2009 - 17:43

ФИА одобри таван за бюджет на отборите във Ф1 на 30 милиона лири стерлинги. Таванът не е задължителен, но се казва, че отборите, които подпишат споразумение и го приемат, ще имат пълна техническа свобода в рамките на този бюджет. За останалите ще важат ограниченията, които са валидни в момента.
http://www.autosport...rt.php/id/73743

Нямам време за превод и по-подробен коментар в момента.
Със сигурност, това ще раздели отборите на два лагера обаче.
0

#3 Потребителят е офлайн   4o4ko Икона

  • Първи пилот
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1150
  • Регистриран: 22-Sep 05
  • Пол:Male
  • Отбор:Red Bull

Posted 17 March 2009 - 17:46

Няма толкова издухани нещастници тия Макс и Бърни!
0

#4 Потребителят е офлайн   THE SAINT Икона

  • prefers sinners
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 6290
  • Регистриран: 10-May 05
  • Пол:Male
  • Град:Стара Загора
  • Отбор:Без отбор

Posted 17 March 2009 - 18:49

Цитат

Принципните технически свободи позволяват:
1. По-ефективни дъна на болидите от аеродинамична гледна точка
2. Подвижни крила
3. Двигател, чийто обороти не са ограничени и чието развитие не е забранено

единственото, което ми харесва...
но с тези ограничени бюджети по -скоро си мисля, че пилотитте от 2010-та ще влизат във високоскоростни бомби...
0

#5 Потребителят е офлайн   godsdog Икона

  • Вицешампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1523
  • Регистриран: 20-Oct 08
  • Пол:Male
  • Интереси:много
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 17 March 2009 - 18:56

Преглед на мнениетоDragonfly написа на 17.03.2009 - 17:43:

ФИА одобри таван за бюджет на отборите във Ф1 на 30 милиона лири стерлинги. Таванът не е задължителен, но се казва, че отборите, които подпишат споразумение и го приемат, ще имат пълна техническа свобода в рамките на този бюджет. За останалите ще важат ограниченията, които са валидни в момента.
http://www.autosport...rt.php/id/73743

според мен важно доуточнение е, че доколкото аз разбрах, който се съгласи на тавана от 30 мил. лири, може да развива неограничено двигателя и други компоненти, но ако станат по-добри от останалите, които имат по-голям бюджет, но са със замразено развитие, ФИА ще се намеси, за да компенсира силите и отборите пак да са равни. Което най-вероятно означава, че ще върне малко назад технологиите, които са развили отборите с ограничен бюджет. Така че, файда никаква. Някой, който е прочел по-обстойно прес-изявленията да каже дали е точно така, но аз на първо четене останах с такова впечатление.

или казано накратко - отборите, които решат да карат с фиксирания бюджет имат свобода на развитие дотогава, докато не станат прекалено бързи, когато ФИА ще ги отреже и ще ги върне назад в развитето. 




Не знам за вас, но аз оставам с впечатлението, че промените някой ги е мислил с гъза в последния момент... Страшно много недомислици и неясноти...

This post has been edited by V10: 17 March 2009 - 19:23

0

#6 Потребителят е офлайн   Enzo Икона

  • Вицешампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 2675
  • Регистриран: 28-Feb 05
  • Пол:Male
  • Град:Пловдив
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 17 March 2009 - 19:18

Ха! Това е нещо интересно вече!
0

#7 Потребителят е офлайн   Dragonfly Икона

  • Почетен пъдар
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 22214
  • Регистриран: 22-Aug 04
  • Пол:Male
  • Град:EU
  • Отбор:Без отбор

Posted 17 March 2009 - 19:33

Веднага се сещам за следните варианти:

1. Макларън не са съгласни с фиксиран таван на бюджета
2. Браун ГП с радост се съгласяват
обаче
.. и двата отбора карат с двигатели Мерцедес. Как аджеба Браун ГП ще се възползват от правото да развиват двигателя?. И кой ще плаща?

1. Тойота не са съгласни с фиксиран таван на бюджета.
2. Уилямс с радост се съгласяват.
обаче
... Уилямс вдигат ограничителя на оборотите в рамките на своето право. Уилямс губят три двигателя в три поредни състезания. Евтините двигатели са само в рамките на посочената бройка за година, Тойота няма нищо против да им продаде още три, но по пазарни цени.

n. на производителите на двигатели им писва и си дигат чукалата ..
n+1. на автомобилните компании им писва и си дигат чукалата

... не е ясно има ли санкции, какви и въобще
а. как точно ще се контролира този бюджет, това е много трудна задача и какво става, ако няой бъде хванат в крачка.
б. ако се окаже, че лимитираният бюджет не стига, но отборът има средства от спонсори, може ли да се откаже и да премине в другата група
в. по време на сезона се появява спонсор, който е готов да даде пари, но държи те да са изхарчени по посочено от него предназначение

Крива работа.
Ф1 ще се раздели на две лиги - Ф1А и Ф1Б.
0

#8 Потребителят е офлайн   GK_Power Икона

  • Първи пилот
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1147
  • Регистриран: 29-Jul 06
  • Пол:Male
  • Град:София,Пловдив
  • Отбор:McLaren

Posted 17 March 2009 - 19:36

Преглед на мнениетоV10 написа на 17.03.2009 - 18:56:

според мен важно доуточнение е, че доколкото аз разбрах, който се съгласи на тавана от 30 мил. лири, може да развива неограничено двигателя и други компоненти, но ако станат по-добри от останалите, които имат по-голям бюджет, но са със замразено развитие, ФИА ще се намеси, за да компенсира силите и отборите пак да са равни. Което най-вероятно означава, че ще върне малко назад технологиите, които са развили отборите с ограничен бюджет. Така че, файда никаква. Някой, който е прочел по-обстойно прес-изявленията да каже дали е точно така, но аз на първо четене останах с такова впечатление.

или казано накратко - отборите, които решат да карат с фиксирания бюджет имат свобода на развитие дотогава, докато не станат прекалено бързи, когато ФИА ще ги отреже и ще ги върне назад в развитето. 




Не знам за вас, но аз оставам с впечатлението, че промените някой ги е мислил с гъза в последния момент... Страшно много недомислици и неясноти...


Нали се сещаш че с ограничени средства неможем да говорим за кой знае какво развитие на отделните елемнти...големите отбори харчат в пъти повече за да могат да се развиват.... то тоя бюджет ми мяса почече на това да задържи отборите да не фалират и да напуснат формулата....
Иначе който има повече победи той да е шампион ми звучи добре... обаче се чудя на ситуацията примерно,Кими има 110 спечелени точки (демек винаги втори или трети... ) да кажем 1-2 победи през сезона... Алонсо обаче често отпада,болида му е подходящ да кажем за 3-4 писти кадето печели... още на една писта фаворитите да отпаднат и така Алонсо има 4 победи .. и завършва сезона да кажем с около 70-80- точки... останалите победи делят да кажем Маса 3..Луис 3 ,Кими 2,останалите пилоти с по 1 или 2 (ако шампионата е оспорван и баланса на силите се променя в хода на шампионата както и очаквам да стане )... Въпроса е ,честно ли ще е Кими който има 40 точки повече в шампионата от Алонсо ,направил е и сиг 5-6 бързи обиколко и 4-5 пола... да не е шампион,въпреки постоянното си представяне... Това все пак е ШАМПИОНАТ... а не еднеодневно състезание....

This post has been edited by GK_Power: 17 March 2009 - 19:37

0

#9 Потребителят е офлайн   Irataiss Икона

  • Шампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 24530
  • Регистриран: 07-Nov 07
  • Пол:Male
  • Град:Шопвдив
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 17 March 2009 - 19:36

Преглед на мнениетоDragonfly написа на 17.03.2009 - 17:43:

ФИА одобри таван за бюджет на отборите във Ф1 на 30 милиона лири стерлинги. Таванът не е задължителен, но се казва, че отборите, които подпишат споразумение и го приемат, ще имат пълна техническа свобода в рамките на този бюджет. За останалите ще важат ограниченията, които са валидни в момента.
http://www.autosport...rt.php/id/73743

Нямам време за превод и по-подробен коментар в момента.
Със сигурност, това ще раздели отборите на два лагера обаче.

Сега е моментът да се види колко тежи ФОТА.
0

#10 Потребителят е офлайн   КОЛЧО Икона

  • UNFUCK FORMULA 1
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 3975
  • Регистриран: 13-Mar 09
  • Пол:Male
  • Град:N/A
  • Интереси:N/A
  • Отбор:McLaren

Posted 17 March 2009 - 19:51

Това правило за таван на бюджета и право на тези които са съгласни с него предразполага към сиви бюджети и спекулации от страна на всички тимове на грида - без значение дали са малки или големи. Всеки ще гледа да заобиколи до колкото може рамките и след това да каже че не го е направил.
0

Препоръчваме ви:

Share this topic:


  • 5 Стр. +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic



1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users