-
16 Стр.
- 1
- 2
- 3
- →
- Последна »
Le Mans 2009
#1
Posted 27 January 2009 - 19:16
Audi R15 заменя R10
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Features/2010_r15_tdi.jpg
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Features/004__scaled_600_050.jpg
http://www.fourtitude.com/news/uploads/Features/003__scaled_600_055.jpg
Audi потвърдиха, че ще заменят своя шампионски R10 TDI от следващия сезон. Новият модел ще се нарича R15. R10 бе първият турбодизелов LMP1 модел, като той бе наследник на спечелилия пет пъти за шест години R8.
R10 пък спечели във всяка от трите години, в които участва в Льо Ман от 2006 година. Сега е потвърдено, че се подготвя и негов наследник R15 TDI, който да бъде на стартовата решетка през 2009 година. От Audi твърдят, че новата кола ще бъде с по-малък, лек и ефективен TDI двигател в сравнение с R10. Също така новият модел отново ще бъде открит. Автомобилът ще бъде тестван още тази година, но няма да направи публичния си дебют преди 12-те часа на Себринг през март.
„За нас е ясно, че трябва да развием нов модел, ако искаме да продължим с успехите на Льо Ман” – каза Волфганг Улрих, шеф на отдела за моторни спортове в Audi. „Резултатът от това е R15 TDI. Стъпката от R10 до R15 е значително по-голяма, отколкото от R8 към R10.”
Също така бе потвърдено, че три представителя на Audi ще се състезават и през следващата година.
Още по темата - Audi R16: Отделът на Audi за моторни спортове още през август съобщи за плановете си да направи версия на R8 с мощност от над 500 к.с., която да бъде ползвана в сериите GT3. Колата най-накрая направи своя официален дебют по време на автомобилното изложение в Есен. Новата кола е създадена за частни клиентски тимове и изцяло отговаря на правилата за сериите GT3. Това означава, че колата ще може да участва в различни национални и международни състезания.
Отделът на Audi за моторни спортове съобщи за плановете си да пусне версия на R8 с мощност от повече от 500 к.с. тя би трябвало да се ползва в сериите GT3 през следващата година. Новата кола е създадена за частни клиентски тимове и напълно отговаря на техническия правилник за GT3 сериите. Това означава, че спортистите всъщност ще могат да бъдат ползвани и в серия други национални и международни състезания.
Тъй като правилникът на GT3 забранява използването на задвижване на четирите колела, то Audi R8 идва с променена система за задвижване само на задните колела, както и с новоразвита шестстепенна спортна секвенциална трансмисия. Окачването е почти като серийното, като повечето промени засягат основно аеродинамиката на колата. Става дума за модифицирана предница и огромно задно крило, които генерират нужните сили на притискане.
Състезателният R8, който в случая носи името R16 (поне в отдела за моторни спортове на Audi), вече е преминал през първия си шейкдаун този месец. Зад волана е бил заводският тест пилот Франк Биела. Колите се очаква да влязат в производство във фабриката в Дьор, Унгария. Що се отнася до доставката, тя ще започне от началото на следващата година.
Новият състезател модел R8 не бе сам на щанда на Audi в Есен – присъстваха и други представители на Audi, състезаващи се в различни серии. Това включваше победителя на 24-те часа на Льо Ман – управляваният от Ринардо Капело, Том Кристенсен и Алън Макниш Audi R10 TDI, както и Audi A4 DTM, с който Тимо Шайдер спечели титлата преди няколко седмици.
Aston Martin хвърли ръкавицата на Peugeot и Audi
http://www.autosport.com/images/upload/1233014528.jpg
Aston Martin официално потвърди плановете си за участие в LMP1 категорията на „24 часа на Льо Ман“, където се конкурират заводските тимове на Audi и Peugeot.
Британският производител ще работи върху прототип с бензинов V12 двигател, базиран на шасито на Lola, с което Charouz Racing участва в надпреварата през 2008 година. По всяка вероятност автомобилът ще се появи за първи път пред публиката на тестовете на „Пол Рикар“, насрочени за 8 март. Състезателния дебют на прототипа е планиран за старта от сериите „Льо Ман“ в Барселона на 5 април.
Peugeot и Audi остават твърди фаворити и за тазгодишното издание на „24 часа на Льо Ман“, но серия промени в техническия правилник ще направят конкуренцията с бензиновите прототипи значително по-тежка. Ето защо не е изключено и Aston Martin да се включи в битката за първото място тази година.
Председателят на Aston Martin Дейвид Ричардс потвърди, че целта е единствено победата, с която компанията да отбележи подобаващо 50-ата годишнина от първия и единствен успех на марката, когато през 1959 г. Карол Шелби и Рой Салвадори спечелиха "Льо Ман" с Aston Martin DBR1.
„Как стигнахме до тук? От къде идва това смело решение да участваме на най-високо ниво в „Льо Ман“ и да се опълчим срещу турбодизеловите машини на конкурентите и огромния опит, който заводските отбори на Audi и Peugeot натрупаха през последните години?“, пита риторично Дейвид Ричардс.
„2009 година е много значима за Aston Martin в „Льо Ман“. Предизвикателството да спечелим отново първото място за Великобритания в това легендарно състезание е прекалено голямо, за да го пренебрегнем. Може да изглежда налудничаво, тъй като това е крачка в напълно непозната територия за нас, в позицията сме на Давид, който се е изправил с прашката си срещу Голиат, но ще разчитаме на британския дух за победа и каквото стане.“
„И все пак, не подценяваме задачата. В последните две години спечелихме първото място в GT1 класа, но да се състезаваме срещу скоростта и надеждността на дизеловите автомобили при прототипите ще е много по-трудна задача. Едно обаче е сигурно – ако не се пробваш, няма как да успееш.“
#2
Posted 27 January 2009 - 20:16
"...ОТНОВО ЩЕ БЪДЕ ОТКРИТ... " :huh:/> :huh:/> :huh:/>
Относно Астъните: май няма да имат особено големи шансове с икономичния и надежден дизел на Пежо и Ауди.Това се оказа основен коз в последните надпревари.
Относно Астъните: май няма да имат особено големи шансове с икономичния и надежден дизел на Пежо и Ауди.Това се оказа основен коз в последните надпревари.
This post has been edited by mojo-jojo: 27 January 2009 - 20:18
#5
Posted 28 January 2009 - 16:59
Малко ме съмнява така да изглежда Аудито и да успее да се квалифицира с тоя радиатор отпред:)/>
Няколко снимки от теста на Солберг с Орека на Пол Рикар, също и Иван Мюлер е карал, планират май един прототип със звезди да участва на Льо Ман. Обаче още няма времена от теста, също и Панис, Лапие и Ортели са карали, така че лесно може да се види колко са бързи.
http://photos.dppi.net/palms/zimagettes/Automobile/CARS_2009_SEASON/GT_SRWC_2009/GT_MISCS_2009/090127_ORECA_LMP1_FIRST_TEST/037_SOLBERG_JPG/600.jpg
http://photos.dppi.net/palms/zimagettes/Automobile/CARS_2009_SEASON/GT_SRWC_2009/GT_MISCS_2009/090127_ORECA_LMP1_FIRST_TEST/030_SOLBERG_JPG/600.jpg
http://photos.dppi.net/palms/zimagettes/Automobile/CARS_2009_SEASON/GT_SRWC_2009/GT_MISCS_2009/090127_ORECA_LMP1_FIRST_TEST/001_SOLBERG_DECHAUNAC_MULLER_JPG/600.jpg
Няколко снимки от теста на Солберг с Орека на Пол Рикар, също и Иван Мюлер е карал, планират май един прототип със звезди да участва на Льо Ман. Обаче още няма времена от теста, също и Панис, Лапие и Ортели са карали, така че лесно може да се види колко са бързи.
http://photos.dppi.net/palms/zimagettes/Automobile/CARS_2009_SEASON/GT_SRWC_2009/GT_MISCS_2009/090127_ORECA_LMP1_FIRST_TEST/037_SOLBERG_JPG/600.jpg
http://photos.dppi.net/palms/zimagettes/Automobile/CARS_2009_SEASON/GT_SRWC_2009/GT_MISCS_2009/090127_ORECA_LMP1_FIRST_TEST/030_SOLBERG_JPG/600.jpg
http://photos.dppi.net/palms/zimagettes/Automobile/CARS_2009_SEASON/GT_SRWC_2009/GT_MISCS_2009/090127_ORECA_LMP1_FIRST_TEST/001_SOLBERG_DECHAUNAC_MULLER_JPG/600.jpg
#9
Posted 09 March 2009 - 17:07
Аха, намерих си нов любим тим.Миналата година бях за Пежо но Aston Martin са ми една от любимите марки така че ще подкрепям тях тази година.
Надявам се и тази година да има възможност да следя пряко цялото състезание.
Надявам се и тази година да има възможност да следя пряко цялото състезание.
This post has been edited by Andre Lotterer: 09 March 2009 - 17:08
#10
Posted 09 March 2009 - 17:53
Andre Lotterer написа на 09.03.2009 - 17:07:
Аха, намерих си нов любим тим.Миналата година бях за Пежо но Aston Martin са ми една от любимите марки така че ще подкрепям тях тази година.
Надявам се и тази година да има възможност да следя пряко цялото състезание.
Надявам се и тази година да има възможност да следя пряко цялото състезание.
Аз пък отново съм за Ауди... :biggrin2:/>
Евроспорт отново ще предават цялото състезание наживо. През час ще се сменят ЕС и ЕС2.
Препоръчваме ви:
Share this topic:
-
16 Стр.
- 1
- 2
- 3
- →
- Последна »