Club S1 Форуми: Решението на ССМС за ограничаване на разходите - Club S1 Форуми

Преход към съдържанието

  • 8 Стр. +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Решението на ССМС за ограничаване на разходите Основните правила и промени за следващите години Rate Topic: -----

#1 Потребителят е офлайн   Dragonfly Икона

  • Почетен пъдар
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 22214
  • Регистриран: 22-Aug 04
  • Пол:Male
  • Град:EU
  • Отбор:Без отбор

Posted 12 December 2008 - 16:30


Пълен превод на публикуваните решения можете да видите ТУК

Положителното е, че засега се отлага въвеждането на стандартен двигател.
В същото време съществуващите двигатели ще трябва да имат двойно по-голям живот и ще работят с намалени обороти.
На Рено се дава право да внесе конструктивни изменения в техния двигател. Всички останали производители ще трябва да постигнат удължаване на живота на своите двигатели само чрез промени в смукателните тръби (тромпети), промяна на инжекторите и вероятно на картите за управление на двигателя в ЕКУ.

Моля коментирайте тук.
0

#2 Потребителят е офлайн   ICo Икона

  • Млад талант
  • РипванеРипванеРипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 398
  • Регистриран: 29-Aug 06
  • Пол:Male
  • Град:София
  • Отбор:McLaren

Posted 12 December 2008 - 17:20

Направо нямам думи. Два пъти прочетох листа. Не мога да повярвам че след толкова години може да стане толкова зле. За какво отборите инвестираха в тези тунели след като няма да могат да ги тестват. Защо инвестираха в тези безстепенни трансмисии след като ще ползват стандартна...Има тук там някоя мъдра мисъл но на фона на останалите не мога да видя нищо положително.
Въпреки всичко това ще опитам да не се отдръпвам и да сиктертосвам всичко. Но в крайна сметка нищо не е вечно. Може и да се появи все пак алтернативен шампионат който да е "Високотехнологичен". В крайна сметка тези са добри пилоти и биха се състезавали и с фиеста като моята, но дали е това което зрителите очакват от спорта?
0

#3 Потребителят е офлайн   VIVA_FERRARI Икона

  • твой съм, како :)
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 41383
  • Регистриран: 09-Oct 05
  • Пол:Male
  • Град:King of Cali
  • Интереси:MONEY ON MY MIND. BIG BLINK BLINK GET RICH OR DIE TRYIN'

    Sideways, 402 метра минати на прекъсвач и свистене на турбини
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 12 December 2008 - 17:21

Преглед на мнениетоDragonfly написа на 12.12.2008 - 16:30:

Пълен превод на публикуваните решения можете да видите ТУК

Положителното е, че засега се отлага въвеждането на стандартен двигател.
В същото време съществуващите двигатели ще трябва да имат двойно по-голям живот и ще работят с намалени обороти.
На Рено се дава право да внесе конструктивни изменения в техния двигател. Всички останали производители ще трябва да постигнат удължаване на живота на своите двигатели само чрез промени в смукателните тръби (тромпети), промяна на инжекторите и вероятно на картите за управление на двигателя в ЕКУ.

Моля коментирайте тук.


С едно изречение. Комплекс от фактори бавно, но за сметка на това сигурно ЗАТРИВАТ Ф1. С всеки сезон правилата стават по-абсурдни. Но както казах, кофти времена настъпиха.
0

#4 Потребителят е офлайн   godsdog Икона

  • Вицешампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1523
  • Регистриран: 20-Oct 08
  • Пол:Male
  • Интереси:много
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 12 December 2008 - 19:26

В крайна сметка отборите имат голяма заслуга за тези ограничения. И щом те са решили, че за момента трябва да е така - така да бъде.

В началото ще мрънкаме, но съм сигурен, че в последствие ще свикнем. 

В интерес на истината, ако състезанията са интересни, ми е през оная работа дали кормилната щанга примерно е стандартизирана и от какъв материал е направена.
0

#5 Потребителят е офлайн   VIVA_FERRARI Икона

  • твой съм, како :)
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 41383
  • Регистриран: 09-Oct 05
  • Пол:Male
  • Град:King of Cali
  • Интереси:MONEY ON MY MIND. BIG BLINK BLINK GET RICH OR DIE TRYIN'

    Sideways, 402 метра минати на прекъсвач и свистене на турбини
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 12 December 2008 - 20:36

Преглед на мнениетоVelio написа на 12.12.2008 - 19:26:

В крайна сметка отборите имат голяма заслуга за тези ограничения. И щом те са решили, че за момента трябва да е така - така да бъде.

В началото ще мрънкаме, но съм сигурен, че в последствие ще свикнем. 

В интерес на истината, ако състезанията са интересни, ми е през оная работа дали кормилната щанга примерно е стандартизирана и от какъв материал е направена.


Е какъв е смисъла от Ф1 тогава с всички тия стандарти. Нали за това са на пистата. За да може едните да изкарат по-добър компонент от другите. Да са по-по-най.

This post has been edited by VIVA_FERRARI: 12 December 2008 - 20:51

0

#6 Потребителят е офлайн   godsdog Икона

  • Вицешампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1523
  • Регистриран: 20-Oct 08
  • Пол:Male
  • Интереси:много
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 12 December 2008 - 21:00

Преглед на мнениетоVIVA_FERRARI написа на 12.12.2008 - 20:36:

Е какъв е смисъла от Ф1 тогава с всички тия стандарти. Нали за това са на пистата. За да може едните да изкарат по-добър компонент от другите. Да са по-по-най.


Мен лично единственото, за което ме е яд, е замрязаването на двигателите. Но явно времената го налагат. Ще чакаме по-добри такива. От там нататък ми е абсолютно все едно какви ограничения ще въвеждат. А инжинерите не ги мисли - пак ще намерят какво да развиват. 


А относно приказките за ,,черешката на моторспорта" - каква файда от всички тия ,,инжинерни нововъдения", като истината е, че почти нищо от това не стига до колите в серийно производство. 

1 000 000 долара на сезон за гайки за гумите - айде нема нужда... :)/>

едит: А относно кормилната щанга - какво значение има дали на едните е от алуминий, а на другите от стомана, като и двамата не могат да се изпреварят? 

This post has been edited by Velio: 12 December 2008 - 21:03

0

#7 Потребителят е офлайн   VIVA_FERRARI Икона

  • твой съм, како :)
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 41383
  • Регистриран: 09-Oct 05
  • Пол:Male
  • Град:King of Cali
  • Интереси:MONEY ON MY MIND. BIG BLINK BLINK GET RICH OR DIE TRYIN'

    Sideways, 402 метра минати на прекъсвач и свистене на турбини
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 12 December 2008 - 21:03

Преглед на мнениетоVelio написа на 12.12.2008 - 21:00:

Мен лично единственото, за което ме е яд, е замрязаването на двигателите. Но явно времената го налагат. Ще чакаме по-добри такива. От там нататък ми е абсолютно все едно какви ограничения ще въвеждат. А инжинерите не ги мисли - пак ще намерят какво да развиват. 


А относно приказките за ,,черешката на моторспорта" - каква файда от всички тия ,,инжинерни нововъдения", като истината е, че почти нищо от това не стига до колите в серийно производство

1 000 000 долара на сезон за гайки за гумите - айде нема нужда... :)/>


И защо трябва да стига до там. Коя от всички новости да бъде вкарана в Айго, Корса, Леон, ЦЛС..... Може би ограничител на 14000 оборота или 1 двигател на всеки 200 000 км. Не разбирам. Освен КЕРС, аз не виждам друго кое може да е от полза. На дизелче 1,3 мултиджет не му трябват "керамика по спирачките" или ГНП на 8 бара налягане. Нали?
0

#8 Потребителят е офлайн   godsdog Икона

  • Вицешампион
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Преглед на галерията
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1523
  • Регистриран: 20-Oct 08
  • Пол:Male
  • Интереси:много
  • Отбор:Scuderia Ferrari

Posted 12 December 2008 - 21:32

Преглед на мнениетоVIVA_FERRARI написа на 12.12.2008 - 21:03:

И защо трябва да стига до там. Коя от всички новости да бъде вкарана в Айго, Корса, Леон, ЦЛС..... Може би ограничител на 14000 оборота или 1 двигател на всеки 200 000 км. Не разбирам. Освен КЕРС, аз не виждам друго кое може да е от полза. На дизелче 1,3 мултиджет не му трябват "керамика по спирачките" или ГНП на 8 бара налягане. Нали?


За повечето неща си прав, че не могат да се вкарат в нормалните коли  :lol:/> Въпреки, че ограничителя на 13 000 оборота ми допада  :rolleyes:/>


Но, ако примерно вкарат предложението за малолитражен турбо двигател, там със сигурност ще научат доста неща, приложими и в нормалните коли. Отделно могат да вкарат от знанията за шаситата.

Може би факта, че никога не ме е вълнувало в детайли от какво са направени и най-малките подробности по колите не ми пречи да приема сегашните ограничения. 

Това, което мен ме вълнува, е да има интрига на пистата. Искам битка между пилотите. В други състезателни серии го има това, но пък там нещата са прекалено стандартизирани и пак не ми харесват :)/>

Ше ме извинявате, ама за мен идеята да гледаме час и половина екстравагантни и скъпи болиди, които евентуално могат да се изпреварят в бокса, е безумна. В последните 2 години имаше състезания на които заспивах  -_-/> Това за мен не е Ф1, пък от каквото ще да са направени колите :)/>
0

#9 Потребителят е офлайн   Knipex Икона

  • [!Kø£$chø$tΣin!]
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 5803
  • Регистриран: 11-Oct 05
  • Пол:Male
  • Град:Sofiya Shity, Mladost Ghetto;)
  • Интереси:Funkee, Free Style, UndaGroun' Hardcore Hip-hop, Hardcore, MetalCore, PC Case moddin', Industrial &'Web Design, Computer Networks (CISCO Systems), Аcoustics Science, Sound Mastering, MotorSports (IRL, F1, WRC, GP2 'n' more Else), Snowboard, Wakeboard, Mountain Bike [Downhill]
  • Отбор:McLaren

Posted 12 December 2008 - 22:11

2009 година
Двигател
- Животът на двигателите ще бъде удвоен. Всеки пилот ще използва максимум осем двигателя за сезона плюс четири за тестове (общо 20 двигателя за отбор). -Нови инвестиции за доразвиване на сегашните агрегати. И сиви разходи... Ако искаха да намалят разхода за един двигател най лесно е да се сложи 10 милиона на година таван за развитието на последният.
- Максималните обороти се ограничават на 18 000 об/мин.-Глупост на степен Н-та, нека всеки развива колата си до колкото може и да покаже колко може в реалност.

- Без вътрешни изменения в двигателите. Разрешава се само промяна на смукателните тръби и инжекторите. - Че то и сега са забранени вътрешните изменения в моторите. А да попитам Инжектора не е ли вътрешен елемент или тва е някво недоразумение което не мога да разбера?

- Използването на един двигател за 3 състезания, гласувано на 5 Ноември, остава в сила. - И кво печелим о тналичието на частни тимове ние феновете на Ф1 и високите скорости. Нищо не печелим.

- Стойността на двигателите за частните отбори ще бъде приблизително 50% от стойността им през 2008 г. - По велики глупости от тези досега не се бяха пръквали на бял свят. Според мен идеята трябва да е който може да оцелява и да се мери с големите да го прави. Как са станали големите големи - точно по тази система.

- Беше постигнато единодушно съгласие по списък с предложени промени в двигателя на Рено за 2009 г., всички други двигатели остават непроменени. Сравнителни тестове няма да са необходими. - Я глей ти как така само Рено имат право на промени в двигателя. Като ше има промени в двигателите нека да са за всички а не само за Рено. Тука има нещо гнило.

Тестове
- Премахват се тестовете по време на сезона с изключение на регламентираните по време на състезателните уикенди. - Хубаво искат да премахнат тестовете по време на сезона но защо не увеличат тестовете по време на предсезона на 45 000 Км. Така няма да има нужда от тестове по време на сезона.


Аеродинамични изследвания
- След 1 Януари 2009 г. няма да се използват тунели, в които големината на модела надвишава 60% от оригинала, а скоростта на потока надвишава 50 метра в секунда. - И тогава кво става с скъпите тунели на Хонда, Мкл, БМВ и останалите дето са ги строили - стават неизползваеми на 100% с което се обезсмислят парите фърлени за построяването на последните.

- Ако отборите постигнат съгласие, на ФИА ще бъде предложена формулировка за балансиране между изследванията в аеродинамичен тунел и изчислителна флуидна динамика. - Ей тва не мога да го разбера. И няма да коментирам.

Заводска дейност
- Шест неработни седмици за фабриките в течение на годината, в съответствие с местното трудово законодателство.- А откъде може да се знае че няма сиви фабрики на заводите които фукционират когато другите не работят?!, или може би ФИА ше почне да придобива и Административни Юрисдикции които по закон се полагат на други органи и ше се опита да се постави над закона?

Състезателен уикенд
- Персоналът ще бъде намален посредством редица мерки, включващи споделяне на информация за гумите и горивото, което ще премахне необходимостта от наблюдатели. - Аз се питам кой е този дето ше предостави собственото си Инфо на другите за гумите. Та тва е равносилно на тва конкурента ти да знае как работи колата с тях и да може да си изгради представа за работата на окачването на колата и разпределението на масите в нея.

Спортен спектакъл
Провежда се маркетингово проучване за установяване на обществената реакция към редица нови идеи, включително промени в квалификацията, както и замяна на точките за пилотите с медали. Предложенията ще бъдат внесени във ФИА, когато станат известни резултатите от проучването. - Никой няма да се навие за идеята с медалите. Единствената промяна в Клалификацията която трябва да се въведе според мен е отпадането на горивотов в последната фаза.

Забележка: По предварителна оценка, промените за 2009 година ще доведат до намаляване на бюджетите на отборите на автомобилните производители с 30% в сравнение с 2008 г., като икономиите за частните отбори ще бъдат още по-големи. - По моята предварителна предценка, наличието на всички тези безсмислени промени би довело до сива икономика в Ф1. Няма да се учудя ако тимовете започнат да конструират нови фабрики които да се запазят в тайна. Смятам че разходите няма да намалеят напротив - големите ще намерят начини да заобикалят правилата а парите на малките няма да достигат за да бъдат достойни конкуренти на големите. В заключение мога да кажа че тези безумни мерки убиват Ф1 и интереса към него. Поредният Гвоздей в Ковчега на Любимият ми спорт вече е забит от Моузли и ФИА.

П.П: Анализ на мерките за 2010та година очаквайте утре. Сега ми се кръцка Ракийка:cheers:/>

This post has been edited by KoL$PiRАtoR™: 12 December 2008 - 22:13

0

#10 Потребителят е офлайн   Нострадамус Икона

  • познавач :)
  • РипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипванеРипване
  • Група: Потребители
  • Мнения: 31508
  • Регистриран: 27-Feb 04
  • Пол:Male
  • Отбор:Renault

Posted 12 December 2008 - 22:19

Цитат

За 2010 - Забрана на дозареждането с гориво.


Ей тва е истината. 8-)/>
0

Препоръчваме ви:

Share this topic:


  • 8 Стр. +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic



1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users